Gmina Barlinek informuje, że w 2022 roku uzyskała pomoc finansową na zadanie p.n.  „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Barlinek - 2022”, która pochodzi w 50% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz w 50% ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie”. 

Dzięki dofinansowaniu, do końca listopada bieżącego roku, zutylizowano 28,09 ton eternitu, głównie z terenów wiejskich gminy. Odbiór, demontaż i zagospodarowanie eternitu (materiału budowlanego zawierającego azbest) jest wykonywane dla mieszkańców całkowicie bezpłatnie. Realizujemy w ten sposób usuwanie materiałów niebezpiecznych z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych od osób nieprowadzących działalności gospodarczej i  niebędących rolnikami (zgodnie z regulaminem przyznawania wsparcia, podmioty te  indywidualnie występują do WFOŚiGW o  dofinansowanie) w ramach gminnego programu usuwania wyrobów zawierających azbest.                     

Z pomocy w pozbyciu się szkodliwego odpadu skorzystali mieszkańcy, którzy złożyli deklarację udostępnianą przez Urząd Miejski w Biuletynie Informacji Publicznej. O możliwości złożenia deklaracji dot. planowanego sunięcia wyrobów zawierających azbest (eternitu) informowaliśmy mieszkańców Gminy poprzez ogłoszenia na portalach informacyjnych i stronach WWW, a także umieszczając ogłoszenie w gablocie informacyjnej przy urzędzie. Po uzyskaniu z  WFOŚiGW informacji o otrzymaniu dofinansowania przeprowadzono postępowanie wyłaniające wykonawcę zbiórki eternitu. Firma EKO24 Sp.  z  o.o. z  Dębna, która otrzymała zlecenie, wykonała prace demontażu pokryć dachowych oraz zbiórki tych już wcześniej usuniętych i zeskładowanych.

Deklaracje związane z planowanym wykonaniem usunięcia i utylizacją elementów i  materiałów zawierających azbest można składać w Urzędzie Miejskim w Barlinku w sposób ciągły. Formularz dostępny jest tutaj:  https://bip.barlinek.pl/dofinansowanie-azbest,118

 W każdym kolejnym roku, po uruchomieniu środków finansowych dotujących zadanie, deklaracje są ujmowane w zbiorowym wniosku o dofinansowanie kierowanym przez Gminę do  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w  Szczecinie.

Zgodnie z długofalowym programem wycofywania azbestu z gospodarki, jak i obowiązującym stanem prawnym, wykorzystywanie azbestu lub wyrobów zawierających azbest dopuszcza się w użytkowanych instalacjach (rozumie się przez to również budynki) lub urządzeniach nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2032 r. Ustawą z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest został od 1998 r. wprowadzony w życie formalny zakaz stosowania azbestu i wyrobów zawierających azbest. Każdy posiadacz wyrobów zawierających azbest- poszyć dachowych, rur- jest zobowiązany do ich utylizacji.

Warto czynić plany, co do wymiany eternitowych pokryć dachowych, by przy kolejnym uruchomieniu środków przez Narodowy i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej być gotowym do przeprowadzenia inwestycji przed końcem 2032 roku.

UM

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej informuje, że realizatorem ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku (Dz.U. 2022 poz. 2127) jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Barlinku, ul. Strzelecka 29, 74-320 Barlinek.

Osoby uprawnione do otrzymania dodatku elektrycznego:

  1. Dodatek elektryczny otrzymają odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w rozumieniu art. 3 pkt 13b ustawy – Prawo energetyczne,
  2. Gospodarstwem może być zarówno osoba samotna jak i rodzina. Liczba osób w rodzinie oraz ich dochody nie mają znaczenia prawnego.

Dodatek elektryczny przysługuje odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy:

  1. główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną,  i źródło to zostało zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB) do dnia 11 sierpnia 2022 r.,
  2. lub główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i źródło to zostało zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB) po dniu 11 sierpnia 2022 r. po raz pierwszy.

Dodatek elektryczny przysługuje:

  1. w wysokości 1 000,00 zł, w przypadku zużycia energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w 2021 r. w tym samym miejscu zamieszkania poniżej 5 KWh,
  2. w wysokości 1 500,00 zł w przypadku zużycia energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w 2021 r. w tym samym miejscu zamieszkania powyżej 5 KWh. Aby uzyskać dodatek elektryczny w podwyższonej kwocie, do niniejszego wniosku należy dołączyć rozliczenie roczne z przedsiębiorstwem energetycznym potwierdzające zużycie energii elektrycznej w 2021 r. przekraczające 5 MWh.

Dodatek elektryczny nie przysługuje:

  1. w przypadku gdy gospodarstwo domowe zamieszkuje pod adresem, w którym jest wykorzystywana energia elektryczna pochodząca z mikroinstalacji (np. instalacje fotowoltaiczne, instalacje wiatrowe, pompy ciepła o zainstalowanej mocy nie większej niż 50 kW ),
  2. osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477 i 1692 ze zm.),
  3. gospodarstwom domowym, objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego,
  4. gospodarstwom domowym objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku dotyczącym niektórych źródeł ciepła np. drewno kawałkowe, pelet drzewny, kocioł olejowy, skroplony gaz LPG.

Od dnia 1 grudnia 2022 r. wniosek o wypłatę dodatku w formie papierowej będzie można pobrać w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej lub ze strony internetowej www.ops-barlinek.pl.

Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.

Wnioski w sprawie przedmiotowego świadczenia będą przyjmowane w Ośrodku Pomocy Społecznej przy ul. Strzeleckiej 29, 74-320 Barlinek, pokój nr 2 i 8, od poniedziałku do piątku od godz. 7:00 do godz. 15:00. Istnieje również możliwość przesłania wniosku pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny Ośrodka lub za pomocą kanału ePUAP na adres: /zarebskahe/SkrytkaESP (wypełniony wniosek należy załączyć do wiadomości). W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego składa się w terminie od dnia 1 grudnia 2022 r. do dnia 1 lutego 2023 r. Wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego złożone po dniu 1 lutego 2023 r. pozostaną bez rozpoznania. Dodatek elektryczny zostanie wypłacony się w terminie do dnia 31 marca 2023 r.

Przyznanie dodatku elektrycznego nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. Informacja o przyznaniu dodatku będzie wysyłana na podany we wniosku adres poczty elektronicznej. Będzie ją można również odebrać w siedzibie Ośrodka. Nieodebranie takiej informacji nie wstrzymuje wypłaty świadczenia.

OGŁOSZENIE

RADA MIEJSKA W BARLINKU PODAJE DO WIADOMOŚCI,
że w dniu 01 grudnia 2022 r. o godzinie 1100  
w sali konferencyjnej Barlineckiego Ośrodka Kultury
w Barlinku przy ul. Podwale 9 odbędzie się

LVIII SESJA RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przedstawienie porządku obrad i przyjęcie wniosków radnych w sprawie wprowadzenia zmian do porządku obrad.
  3. Informacja o:
    A) wydanych w 2021 r. decyzjach dotyczących tzw. Opłaty planistycznej, opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    B) wypłaconych w 2021 r. przez gminę odszkodowaniach za obniżenie wartości działki w związku
    z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    C) zgłoszonych w 2021 r. przez właścicieli lub wieczystych użytkowników nieruchomości żądaniach wobec Gminy, jeżeli korzystanie z nieruchomości stało się niemożliwe bądź istotnie ograniczone
    w związku z uchwaleniem albo zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  4. Informacja na temat realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2021/2022.
  5. Projekt uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
  6. Projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na 2023 rok.
  7. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie wkładu pieniężnego do spółki Szpital Barlinek Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, na podwyższenie jej kapitału zakładowego oraz objecie udziałów w podwyższonym kapitale.
  8. Projekt uchwały w sprawie nadania nazwy projektowanej drodze wewnętrznej w Moczkowie.
  9. Projekt uchwały w sprawie nadania nazwy projektowanej drodze publicznej w Moczkowie.
  10.  Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego na terenie miasta i gminy Barlinek pomiędzy ulicami: Szosową, Przemysłową, Okrętową i Szosą do Lipian.
  11. Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej na rzecz Powiatu Myśliborskiego.
  12. Projekt uchwały w sprawie określenia stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu będącej podstawą do ustalenia zwrotu rodzicom kosztów przewozu dzieci, młodzieży i uczniów do placówek oświatowych,
    o których mowa w art. 32 ust.6 i art. 39 ust.4 i ust.4a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – prawo oświatowe.
  13. Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Barlinek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023.
  14. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Barlinek na 2022 rok.
  15. Projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Barlinek na lata 2023 -2037.
  16. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Barlinek na 2023 rok.
  17. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
  18. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
  19. Informacja Przewodniczącego Rady z pracy w okresie sprawozdawczym oraz zgłoszonych poprawkach lub uzupełnieniach do protokołu z poprzedniej sesji.
  20. Informacja z pracy Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  21. Sprawy różne.
  22. Zakończenie sesji.

 

RADA ZAPRASZA ZAINTERESOWANYCH DO UDZIAŁU W OBRADACH

 

 

                  PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU

                        Mariusz Maciejewski

Informujemy, że w dniu 25 listopada 2022 roku Ewidencja Ludności i Dowody Osobiste w Barlinku przy ul. Jeziornej 8 będą czynne do godziny 13:30. Za utrudnienia przepraszamy.

Burmistrz Barlinka podpisał w dniu 25 listopada 2022 r. umowę z firmą „MADEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Barlinku przy ul. Pełczyckiej 3a",  na wykonanie zadania „Przebudowa drogi – budowa zatok autobusowych przy ul. Niepodległości – Rynek w Barlinku”.

Odcinek ulicy Niepodległości objęty niniejszym zadaniem, jest ciągiem komunikacyjnym o istotnym znaczeniu dla miasta. Planowana przebudowa ma odciążyć ruch autobusowy odbywający się po ulicy Rynek co zwiększy bezpieczeństwo ruchu pieszych w tej części miasta, oraz ułatwi komunikację mieszkańców poprzez budowę na ulicy Niepodległości dwóch zatok autobusowych – w dwóch kierunkach.

Zakres prac obejmuje:

  • na ulicy Niepodległości:

- wykonanie dwóch zatok autobusowych,

- przebudowę ciągów pieszych,

- przebudowę przejścia dla pieszych,

- przebudowę oświetlenia z linią zasilającą,

- przesunięcie lam doświetlających przejście dla pieszych,

- przebudowę instalacji teletechnicznej,

  • na ulicy Rynek:

- przebudowa skrzyżowania – wjazd na ulicę Niepodległości

- wykonanie nowych miejsc postojowych.  

Koszt zadania to ok. 646.368,02 zł brutto.
Zakończenie realizacji zadania planowane jest na 31 maja 2023 r.

Autorem dokumentacji projektowej jest Biuro Inżynierskie Grzegorz Salamandra.
Nadzór inwestorski nad realizacją zadania będzie pełnił Inspektor nadzoru Mirosław Byczkowski.

Załącznik: Projekt Techniczny