w czasie podpisania umowy

Dnia 10 czerwca 2019 r. w Urzędzie Miejskim w Barlinku podpisana została umowa na realizację przebudowy wewnętrznych dróg dojazdowych do budynków szeregowych nr 2, 3 i 4 przy ul. Kossaka oraz budowa sieci kanalizacji deszczowej przy ul. Kossaka w Barlinku. Umowę podpisali Burmistrz Barlinka Dariusz Zieliński oraz Wykonawca firma Madex Sp. z o.o. Waldemar Borowski. Zakres przebudowy obejmuje demontaż istniejącej nawierzchni jezdni, chodników oraz zjazdów. Naprawę sieci kanalizacji deszczowej, regulację infrastruktury drogowej tj. studnie kanalizacyjne, wodociągowe, telekomunikacyjne, a także wykonanie nowej nawierzchni: jezdni, chodników i zjazdów z kostki brukowej o łącznej powierzchni 1797 m2. W ramach pracy wykonana zostanie także sieć kanalizacji deszczowej ul. Kossaka. Przekazanie placu budowy Wykonawcy nastąpi 14.06.2019 r., a planowany termin zakończenia prac to 04.10.2019 r.  Całkowity koszt inwestycji to: 853 842,52 zł brutto Inwestycja jest realizowana w całości ze środków Gminy.

 

mapka - przebudowa ul. Kossaka - plan sutyacyjny

 

Mapa - budowa sieci kanalizacji deszczowej w ul. Kasprowicza

 

dzieci z dzikowa  w trakcie zabawy w dniu swojego święta

30 maja 2019 r. w Dzikowie odbył się Festyn Rodzinny z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka. Festyn został zorganizowany przez Sołtysa oraz Radę Sołecką. Dla dzieci przygotowano bardzo dużo atrakcji np. malowanie twarzy, wspólne tańce czy pieczenie pizzy. Festyn zorganizowany we współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej.

 

ozdobnik

Gmina Barlinek

zamierza ubiegać się o dofinansowanie wymiany starych kotłów, pieców,

urządzeń grzewczych oraz termomodernizacji budynków jednorodzinnych

 

Zapraszamy na spotkanie informacyjne dnia 24.06.2019 r. o godzinie 1700

w sali konferencyjnej (I piętro pok. nr 202) Barlineckiego Ośrodka Kultury przy ul. Podwale 9

 

 

Kto może otrzymać dofinansowanie?

- osoby fizyczne legitymujące się tytułem prawnym do nieruchomości, wynikającym z prawa własności, prawa użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego lub stosunku zobowiązaniowego

 

Ile i na co można otrzymać dofinansowanie?

- 25 tys. zł na częściową termomodernizację budynków jednorodzinnych, której wymaganym elementem jest wymiana źródła ciepła (np. kocioł, piec) opartego o spalanie węgla
- 50 tys. zł na pełną termomodernizację budynków jednorodzinnych, której wymaganym elementem jest wymiana źródła ciepła (np. kocioł, piec) opartego o spalanie węgla
- 7,5 tys. zł na wymianę samego źródła ciepła (np. kocioł, piec) opartego o spalanie węgla zarówno w budynkach jednorodzinnych jak i wielorodzinnych

 

W przypadku uzyskania dofinansowania Gmina Barlinek stanie się pośrednikiem pomiędzy samorządem wojewódzkim a mieszkańcem. Wszelkich formalności dokonają Państwo w Urzędzie Gminy.

 

schemat dofinansowania

 

Jednocześnie zachęcamy do wypełnienia ankiety:

 

 

Ankieta (pdf)
Ankieta (doc)

 

WYPEŁNIONĄ ANKIETĄ PROSZĘ ZŁOŻYĆ DO DNIA 30 CZERWCA 2019 r. W BIURZE OBSŁUGI INTERESANTA URZĘDU MIEJSKIEGO W BARLINKU – ul. NIEPODLEGŁOŚCI 20

LUB PRZESŁAĆ NA ADRES: fTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Wypełnienie ankiety nie oznacza przyznania dofinansowania, ma ona charakter sondażowy i służy weryfikacji Państwa potrzeb na etapie aplikowania przez Gminę o środki z Programu.

Złożenie ankiety jest wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych ankiecie. 

 

 

ozdobnik

W dniu 31 grudnia 2019 roku upływa kadencja ławników. W związku z powyższym, zgodnie z ustawą Prawo o ustroju sądów powszechnych ( Dz. U. z 2019 roku poz. 52, z późn.zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011 roku w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz.U. Nr 121 poz.693). Rada Miejska w Barlinku najpóźniej w październiku roku kalendarzowego, w którym upływa kadencja dotychczasowych ławników powinna dokonać wyboru 3 nowych ławników do orzekania w sprawach rodzinnych w Sadzie Rejonowym w Myśliborzu na lata 2020 - 2023.

 

Zgodnie z art. 158 §1 wyżej cyt. ustawy ławnikiem może być wybrany ten, kto:

  1. posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
  2. jest nieskazitelnego charakteru,
  3. ukończył 30 lat,
  4. jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania co najmniej od roku,
  5. nie przekroczył 70 lat,
  6. jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
  7. posiada co najmniej wykształcenie średnie branżowe.

 

Zgodnie z art. 159 wyż cyt. ustawy ławnikami nie mogą być:

  1. osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze,
  2. osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,
  3. funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem  przestępstw i wykroczeń,
  4. adwokaci i aplikanci adwokaccy,
  5. radcy prawni i aplikanci radcowscy,
  6. duchowni,
  7. żołnierze w czynnej służbie wojskowej,
  8. funkcjonariusze Służby Więziennej,
  9. radni gminy, powiatu i województwa.

      Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż w jednym sądzie.

 

Kandydatów na ławników mogą zgłaszać (art. 162 §1 wyżej cyt. ustawy) radom gmin prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych, oraz co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru, w terminie do dnia 30 czerwca 2019 r.

Zgłoszenia kandydatów na ławników dokonuje się na karcie zgłoszenia, określonej w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz.U. z 2011 r. Nr 121, poz. 693).

 

Zgodnie z art. 162 §2 wyżej cyt. ustawy do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty:

  1. informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby,
  2. oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe ,
  3. oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona,
  4. zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 roku o podstawowej opiece zdrowotnej ( DZ.U. poz. 2217 oraz z 2018 r. poz. 1000 i 1544), stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika,
  5. dwa zdjęcia zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.

          Dokumenty wymienione w pkt. 1 - 4  powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzydzieści dni przed dniem zgłoszenia.

 

Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia:

  1. przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji. Te dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzy miesiące przed dniem zgłoszenia.
  2. przez obywateli dołącza się również listę osób zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata. Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest osoba, której nazwisko zostało umieszczone jako pierwsze na liście.

 

Koszt opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika.

Koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego oraz aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi Skarb Państwa.

 

Wypełnione karty zgłoszenia wraz ze wszystkimi załącznikami można:

  • przesłać pocztą na adres: Rada Miejska w Barlinku, 74-320 Barlinek, ul. Niepodległości 20 (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego)

albo

  • złożyć w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Barlinku, 74-320 Barlinek, ul. Niepodległości 20.

w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 czerwca 2019 r.

 

Wzory niezbędnych dokumentów dostępne są:

  • w Biurze Rady Miejskiej,
  • w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miejskim w Barlinku,
  • w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Barlinku w zakładce „wybory ławników”,
  • poniżej

Zgłoszenia kandydatów, które wpłynęły do Rady Miejskiej w Barlinku po upływie terminu (tj. 30 czerwca 2019 roku) a także, które nie spełniają wymogów formalnych określonych w art. 162 §2-5 wyżej cytowanej ustawy pozostawia się bez dalszego biegu. Przywrócenie terminu do zgłoszenia kandydatów jest niedopuszczalne.

 

Przewodniczący
Rady Miejskiej w Barlinku
Mariusz Maciejewski

 

 

 

 

 

ozdobnik

Na podstawie art. 28aa Ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz.U. 2019 r. poz.506 ze zm.) oraz § 39 ust. 1-5 Uchwały Nr LIX/498/2018 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 18 października 2018 r w sprawie Statutu Gminy Barlinek:

  1. Burmistrz co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.
  2. Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
  3. Rada Miejska w Barlinku rozpatrzy raport podczas sesji (w dniu 27 czerwca 2019 r. o godz. 1000 sala konferencyjna Barlineckiego Ośrodka Kultury, ul. Podwale 9 I piętro), na której podejmowana jest uchwała Rady Miejskiej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Barlinka. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
  4. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
  5. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie poparte podpisami w gminie do 20 000 mieszkańców – co najmniej 20 osób.
  6. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabierać głos w debacie wynosi 15.
  7. W debacie nad Raportem o stanie Gminy radni zabierają głos bez ograniczeń, a pozostali uczestnicy debaty mają prawo do 15 minutowego wystąpienia oraz 5 minutowego wystąpienia „ad Vocem”.

 

Raport o stanie Gminy Barlinek w 2018 r.

 

 

Podkategorie