wesołych świąt

W ten magiczny czas Świąt Bożego Narodzenia

życzymy wszystkim Mieszkańcom gminy Barlinek,

aby były to święta piękne i szczęśliwe,

 przepełnione radością i uśmiechem na twarzy,

wzajemną życzliwością i spokojem w sercu.

Niech nadchodzący Nowy Rok 2021

przyniesie wiele obfitości, zdrowia,

miłości i spełnienia marzeń,

a gdy się spełnią niech dorzuci garść nowych

bo one nadają życiu sens.

 

        Dariusz Zieliński                                        Mariusz Maciejewski

Burmistrz Barlinka                                    Przewodniczący

                                                                                    Rady Miejskiej w Barlinku

 

Czyste powietrze

W związku ze zmianami w programie „Czyste Powietrze”, który jest realizowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie w ramach jego drugiej części pod nazwą „Czyste Powietrze 2.0”, uzyskanie podwyższonego poziomu dofinansowania będzie uwarunkowane posiadaniem wymaganego zaświadczenia.

Zaświadczenie wydawane ma być w celu potwierdzenia przeciętnego miesięcznego dochodu na jednego członka gospodarstwa domowego osoby ubiegającej się o dofinansowanie. Wzór wniosku został ustalony w rozporządzeniu Ministra Klimatu.

Osoby ubiegające się o uzyskanie podwyższonego poziomu dofinansowania zobowiązane są do złożenia takiego zaświadczenia. Złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach ww. programu będzie warunkowane posiadaniem takiego zaświadczenia.

W gminie Barlinek zaświadczenie o dochodzie wymagane do złożenia wniosku o otrzymanie dotacji z ww. programu wydaje Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Strzelecka 29 w Barlinku.

„Czyste Powietrze 2.0” obejmuje dofinansowanie do działań termomodernizacyjnych, które mają na celu przeciwdziałanie tzw. niskiej emisji oraz poprawę efektywności energetycznej budynków jednorodzinnych.

Gmina Barlinek.

Umów wizytę w Urzędzie Skarbowym

  • Od 16 listopada 2020 r. usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” i nowy model obsługi podatników jest już dostępny w całym kraju.
  • Załatwienie sprawy podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie będzie możliwe po jej wcześniejszym umówieniu.
  • Zwiększy to bezpieczeństwo podatników i komfort przy załatwianiu spraw.

„Nowa usługa, dzięki której nasz klient zarezerwuje spotkanie w urzędzie skarbowym, zaczyna działać w całym kraju. Dzięki usłudze i nowemu modelowi obsługi w urzędach skarbowych zapewnimy naszym klientom nie tylko większy komfort załatwiania spraw, ale też podniesiemy bezpieczeństwo wszystkich: podatników i naszych pracowników – mówi szef Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.

„Oczywiście przypominam, że wiele spraw można załatwiać online, zwłaszcza że możliwości w tym zakresie są naprawdę szerokie. Jeśli jednak jest konieczna wizyta w urzędzie, umawiajmy się na nią z wyprzedzeniem, korzystając z nowej usługi lub telefonicznie” – dodaje szef KAS.  

Nowy model obsługi uruchomiliśmy pilotażowo latem tego roku w województwach podlaskim i wielkopolskim. Usługa została dobrze przyjęta przez podatników i już w październiku została wprowadzona w 5 kolejnych regionach, a od dzisiaj - 16 listopada - jest dostępna w całym kraju.

Od dzisiaj podatnicy woj. zachodniopomorskiego mają dostęp do formularza online, za pomocą którego mogą umówić wizytę na terminy od 17 listopada włącznie.

Jak się umówić na wizytę

Wizyty można umawiać już od dzisiaj, na terminy od 17 listopada włącznie. Wizytę można umówić:

Podatnicy doceniają nową usługę

Ankieta przeprowadzona wśród podatników z województwa podlaskiego, w którym przeprowadzono pilotaż usługi pokazała, że 77 proc. ankietowanych uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy i zwiększa bezpieczeństwo. 72 proc. stwierdziło też, że elektroniczny formularz jest zrozumiały i czytelny.

Inne sposoby załatwiania spraw online

Zachęcamy do dalszego korzystania z dotychczasowych zdalnych form załatwiania spraw w urzędach skarbowych. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej i możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych przez strony podatki.gov.plbiznes.gov.pl, dostępne są też specjalne numery telefonów w urzędach skarbowych. Można je znaleźć na stronach internetowych urzędów w zakładce Kontakt.

Ważne: ze względu na sytuację epidemiczną do urzędu umawiajmy się tylko, jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez Internet lub telefonicznie. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnego czekania w kolejce i zadbamy o bezpieczeństwo swoje i innych.

Aktywny samorząd

O kampanii „Seniorze - spotkajmy się w sieci”

Seniorzy coraz chętniej korzystają z sieci, ale czy wiedzą, jak robić to bezpiecznie? A co z osobami, które obawiają się rozpocząć przygodę z internetem, bo czują, że jest to świat pełen nieuniknionych zagrożeń?

Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy w zakresie bezpieczeństwa seniora w internecie i promowanie postawy wspierania swoich rodziców oraz dziadków w poruszaniu się po cyfrowym świecie. Filmy instruktażowe z ambasadorką kampanii – Barbarą Bursztynowicz w przystępny sposób wprowadzają do tematyki, a broszury rozwijają i szczegółowo omawiają poszczególne zagadnienia.

Seniorzy będą mogli dowiedzieć się jak bezpieczniej korzystać z rozrywki i komunikacji przez internet oraz jak szybko i wygodnie załatwiać różne sprawy online. Materiały edukacyjne wprowadzą ich też w świat ochrony danych oraz dostarczą informacji na temat metod oszustów w sieci, na które trzeba szczególnie uważać.

Filmy i broszury są przeznaczone zarówno dla seniorów, którzy w internecie radzą sobie dobrze, jak i tych mniej biegłych. W kampanii zwracamy szczególną uwagę na ważną rolę, jaką pełnią bliscy osób starszych w poznawaniu przez nich wirtualnego świata.

Kampania jest realizowana przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK we współpracy z Warszawskim Instytutem Bankowości – laureatem konkursu pt. „(Nie)Bezpieczni w sieci – konkurs dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną”.

Spektakl i film, czyli o bezpiecznej rozrywce w internecie

 

 

E-mail i media społecznościowe, czyli o bezpiecznej komunikacji w internecie

 

 

Sprawy urzędowe i bankowe, czyli o bezpiecznym załatwianiu codziennych spraw przez internet

 

 

Antywirus I zaślepka, czyli z czego korzystać, żeby być bezpiecznym w sieci

 

 

Metoda na..., czyli na co powinien uważać w internecie bezpieczny senior

Dobre słowa - telefon dla seniorów

JAK DZIAŁA:

  • telefon od seniora odbierze specjalista – doświadczony psycholog lub terapeuta, który będzie w stanie zapewnić ważne wsparcie emocjonalne. Telefon obsługuje zespół dr Barbary Smolińskiej z Fundacji Pomocy Psychologicznej Pracownia Dialogu.