miniaturka

OGŁOSZENIE DLA WSPÓLNOT MIESZKANIOWYCH

Gmina prowadzi identyfikację potrzeb w zakresie modernizacji energetycznej budynków mieszkalnych po byłych PGR-ach.
Program przewiduje możliwość uzyskania 100% dofinansowania dla wspólnot mieszkaniowych na:

  • docieplenie przegród budynku,
  • wymianę stolarki okiennej i drzwiowej,
  • budowę centralnych kotłowni opartych o pompy ciepła,
  • instalację paneli fotowoltaicznych (PV) i/lub turbin wiatrowych.

Termin zgłoszeń: do 8 września 2025 r.
Prosimy zainteresowanych udziałem w programie o wypełnienie tabeli zgłoszeniowej i przekazanie jej do Urzędu Gminy na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.:

https://drive.google.com/drive/folders/1ETe1TigPveJTYySBunfyolJJkSaK3V1_?usp=sharing

 

Warunkiem udziału w programie jest likwidacja istniejącego źródła ciepła.

W pierwszej kolejności finansowanie otrzymają wspólnoty, które planują przejście w całości na zasilanie energią z OZE.

Uwaga! W budynku wymagającym termomodernizacji musi istnieć lub przed rozpoczęciem prac zostać utworzona wspólnota mieszkaniowa.

miniaturka

Wszystkich mieszkańców gminy Barlinek zapraszamy na Dożynki Gminne 2025, które w tym roku odbędą się 06 września (sobota) w Płonnie. Święto Plonów tradycyjnie rozpoczniemy mszą święto w Kościele Rzymskokatolickim pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Płonnie. Po nabożeństwie, przejdziemy w korowodzie dożynkowym na boisko sportowe, gdzie odbędzie się dalsza część uroczystości. Organizatorzy przygotowali m.in. konkursy dożynkowe z nagrodami, w tym rzut kaloszem i rzut wałkiem. W części artystycznej wystąpią – Romantic, Barlinek To My. Gwiazdą Wieczoru będzie Cygański Zespół Terno, po którym zaśpiewa dla Was gwiazda disco polo – Czarli. Dożynki Gminne 2025 zakończą się zabawą ludową z DJ. Nie zabraknie dmuchanych zamków, animacji i pyszności od KGW „Płonno”.

Na Dożynki Gminne 2025 w Płonnie zapraszają: Burmistrz Barlinka Bernarda Lewandowska, Sołectwo Płonno oraz Barlinecki Ośrodek Kultury.

miniaturka

W barlineckim ratuszu podpisano umowę na realizację projektu „Zwykle niewidoczne. Opieka nad kotami w Gminie Barlinek”. Dokument sygnowali Bernarda Lewandowska – Burmistrz Barlinka oraz Marcin Łapeciński – Członek Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego.

W wydarzeniu uczestniczyli również Arleta Osińska – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska oraz Grzegorz Popławski – Skarbnik Gminy.

Dzięki wsparciu w wysokości 30 000 zł, przyznanemu z budżetu Województwa Zachodniopomorskiego, we współpracy z Fundacją Przyjaciele Czterech Łap zrealizowane zostaną działania na rzecz kotów wolno żyjących. Projekt obejmuje m.in. przygotowanie broszury edukacyjnej, zakup karmy i środków przeciwpasożytniczych oraz sfinansowanie zabiegów sterylizacji.

Celem przedsięwzięcia jest poprawa warunków życia zwierząt, które na co dzień często pozostają niezauważone, a jednocześnie pełnią ważną rolę w ekosystemie miejskim.

Projekt: "ZWYKLE NIEWIDOCZNE. Opieka nad Kotami w Gminie Barlinek"

Projekt jest współfinansowany ze środków otrzymanych z budżetu Województwa Zachodniopomorskiego w ramach Konkursu Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego pn. „Nasze zwierzaki”.

 

miniaturka

RADA MIEJSKA W BARLINKU PODAJE DO WIADOMOŚCI,
że w dniu 28 sierpnia 2025 r. o godzinie 1100  

w sali konferencyjnej przy ul. Sądowej 8 w Barlinku odbędzie się

 

XX SESJA RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przedstawienie porządku obrad i przyjęcie wniosków radnych w sprawie wprowadzenia zmian do porządku obrad.
  3. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski mieszkańców.
  4. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski mieszkańców.
  5. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
  6. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
  7. Informacja na temat bezpieczeństwa i porządku publicznego w Gminie Barlinek.
  8. Informacja na temat bezpieczeństwa p.poż. w Gminie Barlinek oraz funkcjonowania jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej w Gminie Barlinek.
  9. Informacja na temat oddziaływania na środowisko zakładów pracy w Gminie Barlinek.
  10. Informacja na temat przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2025/2026.
  11. Projekt uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Osiedla Moczkowo”.
  12. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Nowogródek Pomorski a Gminą Barlinek w zakresie lokalnego publicznego transportu zbiorowego łączących Gminę Nowogródek Pomorski z Gminą Barlinek.
  13. Projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w Barlinku.
  14. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż części nieruchomości gruntowej położonej w Moczydle, stanowiącej własność Gminy Barlinek - dz. nr 140.
  15. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej w Dzikowie, stanowiącej własność Gminy Barlinek - dz. nr 41/8.
  16. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przejęcie na własność przez Gminę Barlinek nieruchomości gruntowej położonej w Lutówku od Spółdzielni Eksploatacyjnej "Lukary".
  17. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przejęcie na własność przez Gminę Barlinek nieruchomości gruntowych położonych w Rychnowie od Spółdzielni Eksploatacyjnej "Lukary".
  18. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy na dzierżawę na okres powyżej 3 lat nieruchomości stanowiących własność Gminy Barlinek.
  19. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Barlinek na 2025 rok.
  20. Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Barlinek na lata 2025 - 2038.
  21. Informacja Przewodniczącego Rady z pracy w okresie sprawozdawczym oraz zgłoszonych poprawkach lub uzupełnieniach do protokołu z poprzedniej sesji.
  22. Informacja z pracy Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  23. Sprawy różne.
  24. Zakończenie sesji.

 

 

 

RADA ZAPRASZA ZAINTERESOWANYCH DO UDZIAŁU W OBRADACH

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU

Cezary Michalak

 

Barlinek, 18 sierpnia 2025 r.


„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2026


Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Barlinku ogłasza nabór uczestników do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2026. Źródłem finansowania Programu są środki ujęte w planie finansowym Funduszu Solidarnościowego.


Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym. Usługi asystenckie mogą uzupełniać usługi opiekuńcze, nie mogą ich jednak zastępować.


Adresatami Programu są:
1. Dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

2. Osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności, 
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, 
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
a) wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej,
b) wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie,
c) wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania,
d) wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę z niepełnosprawnością, lecz wyłącznie udzielenie jej pomocy lub wsparcia w realizacji osobistych celów.

 

Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem:
1. Posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej.
2. Opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym lub posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu lub wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025, której wzór stanowi załącznik nr 7 do Programu.


Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy do realizatora Programu.


Na potrzeby realizacji Programu za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.


W pierwszej kolejności, asystentem może zostać osoba wskazana przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego, z uwzględnieniem postanowień ust. 4 pkt 3. Jeżeli asystent nie zostanie wskazany przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego, asystenta wskazuje gmina/powiat lub inny podmiot, któremu gmina/powiat zleciła realizację Programu, z uwzględnieniem postanowień ust. 4 pkt 1 lub 2.


W przypadku gdy usługi asystencji osobistej mają być świadczone na rzecz małoletnich, w odniesieniu do osoby, która ma świadczyć usługi asystencji osobistej, muszą zostać spełnione warunki określone w art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 poz. 560), a także wymagana jest pisemna akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego małoletniego.

 

Osoby zainteresowane wsparciem w ramach Programu proszone są o złożenie karty zgłoszenia - Załącznik nr 7 do Programu AOON JST 2026 wraz z kserokopię aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w Ośrodku Pomocy Społecznej w Barlinku w terminie do 8 września 2025 r. do godz. 15.00.

Ważne:
a) program będzie realizowany od dnia 01 stycznia 2026 r. do31 grudnia 2026 r.,
b) konieczne jest zapoznanie się z treścią Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2026, który jest dostępny pod adresem:

https://www.gov.pl/web/rodzina/nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego--edycja-2026

*Do Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026 należy dołączyć kserokopię aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia równoważnego do wyżej wymienionych lub w przypadku dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.


Uczestnik nie ponosi odpłatności za udział w Programie.

Osoba do kontaktu: Kierownik Sekcji Usług Opiekuńczych - Pani Iwona Kaczorowska, tel. 785-991-236 w godzinach pracy Ośrodka.