Ogłoszenie konkursu ofert na realizację w 2025r. zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej
- Szczegóły
- Odsłony: 308
BURMISTRZ BARLINKA
ogłasza otwarty konkurs ofert
na wsparcie realizacji w 2025 r. zadań publicznych Gminy Barlinek w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.
I. Rodzaj zadania.
Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej.
II. Cel konkursu.
Zapewnienie dostępności do kultury fizycznej.
III. Numer, nazwa zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację oraz informacja o zrealizowanych zadaniach publicznych tego samego rodzaju w roku 2024 i 2023 i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 tj.).
Szczegółowe informacje o zrealizowanych zadaniach publicznych tego samego rodzaju w roku 2024 i 2023, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych na ich realizację dostępne na stronie www.bip.barlinek.pl.
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań w 2025 r. została zapisana zgodnie z projektem uchwały Rady Miejskiej w Barlinku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Barlinek na 2025 r. i może ulec zmianie w zależności kwoty uchwalonej na ten cel w budżecie Gminy Barlinek na 2025 r.
Warunki konkursu:
1. Zasady przyznawania dotacji.
·
Postępowanie konkursowe prowadzone będzie zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 tj.) zwanej dalej „ustawą”.
Przedmiotem konkursu jest wsparcie realizacji zadań publicznych, należących do sfery zadań publicznych określonych w ustawie, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
Uwaga:
1) Wymagany jest wkład własny finansowy.
2) Oferent może dodatkowo wycenić wkład własny osobowy oraz nie jest wymagana wycena wkładu własnego rzeczowego, w związku z tym wypełnienie w ofercie w części V, w tabeli V.B pn.: Źródła finasowania kosztów realizacji zadania", pkt 3.2 pn.: Wkład własny niefinansowy (osobowy i rzeczowy)" - może dotyczyć tylko wyceny wkładu własnego osobowego (jeśli w ogóle dotyczy). 3) W przypadku wyceny w ofercie w tabeli V.B. pkt 3.2, zarówno wkładu własnego niefinansowego osobowego i rzeczowego, należy dokonać wyraźnego rozbicia wartości wkładu osobowego i wkładu rzeczowego i wpisania go w części VI oferty pn.:,,Inne informacje".
W konkursie mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, prowadzące statutową działalność w dziedzinie objętej konkursem.
Dotacje nie będą udzielane w szczególności na:
1) pokrycie strat i długów;
2) odsetki od kredytów i pożyczek;
3) zakup gruntów, budynków lub lokali;
4) działalność polityczną;
5) zakup napojów alkoholowych;
6) opłacenie transferu zawodników (dot. zadań z zakresu sportu);
7) udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym i prawnym;
8) wynagrodzenia ze stosunku pracy.
Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Warunkiem przyznania podmiotowi dotacji jest wybranie jego oferty w postępowaniu konkursowym oraz zawarcie umowy na realizację zadania publicznego.
Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do przyznania dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana w ofercie, w takim przypadku istnieje możliwość zmiany przez oferenta zakresu rzeczowego i finansowego zadania i wtedy konieczne jest dostarczenie zaktualizowanego planu i harmonogramu działań, opisu zakładanych rezultatów lub kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania, stosownie do proponowanej kwoty dotacji lub oferent może wycofać swoją ofertę. Niedostarczenie powyższych dokumentów, w wyznaczonym oferentowi terminie, będzie oznaczało rezygnację z jego udziału w dalszym postępowaniu konkursowym.
2. Termin i miejsce składania ofert.
Oferty należy składać w 1 egzemplarzu, w kopercie z napisem Konkurs na realizację zadania publicznego (numer lub nazwa zadania)" w siedzibie Urzędu Miejskiego w Barlinku, ul. Niepodległości 20, w terminie do dnia 16 stycznia 2025 r. w godzinach pracy Urzędu (liczy się data wpływu do Urzędu Miejskiego w Barlinku). Oferty, które wpłyną po terminie, zostaną odrzucone.
Oferty należy składać na druku według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057). Druk dostępny jest w załączniku do ogłoszenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Barlinku, pod adresem www.bip.barlinek.pl.
Oferta powinna być podpisana przez osobę/-y uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta/-ów.
Do oferty należy dołączyć:
1) kopię umowy lub statutu spółki potwierdzoną za zgodność z oryginałem - w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
W przypadku składania kserokopii dokumentów, każda strona powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem" przez uprawnioną osobę.
Podmiot, który składa oferty na kilka zadań, powinien złożyć każdą w odrębnej kopercie z kompletem załączników.
3. Terminy i warunki realizacji zadania
Termin realizacji zadania: w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2025 r.
Podstawą przekazania dotacji jest zawarcie umowy na realizację zadania publicznego pomiędzy Gminą Barlinek a wyłonionym w konkursie podmiotem. Umowa ta określi również szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania.
Przy podpisaniu umowy oferent zobowiązany będzie dostarczyć kopię aktualnego wyciągu z właściwego rejestru lub ewidencji (w przypadku KRS nie ma takiego obowiązku).
Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania. Przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy dana pozycja zestawienia kosztów nie zwiększy się o więcej niż 20,00%. Dokonywanie przesunięć powyżej 20,00% w odpowiedniej pozycji zestawienia kosztów wymaga każdorazowo zgody Zleceniodawcy. Zmniejszenie poszczególnych pozycji kosztów nie jest limitowane.
Przy realizacji zadania organizacja zobowiązana jest stosować zasady wynikające z ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411 tj.). Przy realizacji zadania organizacja zobowiązana jest stosować zasady wynikające z ustawy z 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2024 r. poz. 560 tj.).
4. Tryb, kryteria i termin wyboru ofert.
Oferty opiniowane będą przez komisję konkursową powołaną przez Burmistrza Barlinka. Tryb pracy komisji określa regulamin pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych Gminy Barlinek, ustalony zarządzeniem Burmistrza Barlinka (dostępny na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Barlinku pod adresem www.bip.barlinek.pl). Komisja oceniająca oferty może żądać złożenia przez oferenta, w określonym przez komisję terminie. wyjaśnień, informacji lub dokumentów dotyczących złożonej oferty.
Decyzję o wyborze podmiotów, które uzyskają dotację oraz o wysokości dotacji podejmuje Burmistrz Barlinka w formie zarządzenia. Decyzja ta jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie. Istnieje możliwość wyboru kilku ofert w celu realizacji jednego zadania.
Przy rozpatrywaniu ofert będą brane pod uwagę następujące kryteria: 1) formalne, w szczególności:
a) czy oferta została złożona przez podmiot uprawniony (określony w pkt 1).
Załącznik 1- druk oferty na realizację zadania publicznego
Załącznik 2 - INFORMACJA W SPRAWIE STOSOWANIA USTAWY O DOSTĘPNOŚCI ORAZ OCHRONIE MAŁOLETNICH
Załącznik 3 - Poradnik Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w spr. stosowania ustawy o dostępności
Ogłoszenie konkursu ofert na realizację w 2025r. zadań publicznych w zakresie kultury
- Szczegóły
- Odsłony: 227
BURMISTRZ BARLINKA
ogłasza otwarty konkurs ofert
Załącznik
do zarządzenia Nr 251/2024 Burmistrza Barlinka
z dnia 11 grudnia 2024 r.
na wsparcie realizacji w 2025 r. zadań publicznych Gminy Barlinek w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego oraz podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej.
I. Rodzaj zadania.
Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego oraz podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwój świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej.
II. Cel konkursu.
Zapewnienie dostępności do kultury.
III. Numer, nazwa zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację oraz informacja o zrealizowanych zadaniach publicznych tego samego rodzaju w roku 2024 i 2023 i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 tj.).
Szczegółowe informacje o zrealizowanych zadaniach publicznych tego samego rodzaju w roku 2024 i 2023, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych na ich realizację dostępne na stronie www.bip.barlinek.pl.
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań w 2025 r. została zapisana zgodnie z projektem uchwały Rady Miejskiej w Barlinku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Barlinek na 2025 r. i może ulec zmianie w zależności kwoty uchwalonej na ten cel w budżecie Gminy Barlinek na 2025 r.
Warunki konkursu:
1. Zasady przyznawania dotacji.
·
·
Postępowanie konkursowe prowadzone będzie zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 tj.) zwanej dalej ustawą”.
Przedmiotem konkursu jest wsparcie realizacji zadań publicznych, należących do sfery zadań publicznych określonych w ustawie, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
Uwaga:
1) Wymagany jest wkład własny finansowy.
2) Oferent może dodatkowo wycenić wkład własny osobowy oraz nie jest wymagana wycena wkładu własnego rzeczowego, w związku z tym wypełnienie w ofercie w części V, w tabeli V.B pn.: ..Źródła finasowania kosztów realizacji zadania", pkt 3.2 pn.: Wkład własny niefinansowy (osobowy i rzeczowy)" - może dotyczyć tylko wyceny wkładu własnego osobowego (jeśli w ogóle dotyczy).
3) W przypadku wyceny w ofercie w tabeli V.B. pkt 3.2, zarówno wkładu własnego niefinansowego osobowego i rzeczowego, należy dokonać wyraźnego rozbicia wartości wkładu osobowego i wkładu rzeczowego i wpisania go w części VI oferty pn.:.. Inne informacje".
W konkursie mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, prowadzące statutową działalność w dziedzinie objętej konkursem.
Dotacje nie będą udzielane w szczególności na:
1) pokrycie strat i długów;
2) odsetki od kredytów i pożyczek:
3) zakup gruntów, budynków lub lokali;
4) działalność polityczną;
5) zakup napojów alkoholowych;
6) opłacenie transferu zawodników (dot. zadań z zakresu sportu); 7) udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym i prawnym; 8) wynagrodzenia ze stosunku pracy.
Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Warunkiem przyznania podmiotowi dotacji jest wybranie jego oferty w postępowaniu konkursowym oraz zawarcie umowy na realizację zadania publicznego. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do przyznania dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana w ofercie, w takim przypadku istnieje możliwość zmiany przez oferenta zakresu rzeczowego i finansowego zadania i wtedy konieczne jest dostarczenie zaktualizowanego planu i harmonogramu działań, opisu zakładanych rezultatów lub kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania, stosownie do proponowanej kwoty dotacji lub oferent może wycofać swoją ofertę. Niedostarczenie powyższych dokumentów, w wyznaczonym oferentowi terminie, będzie oznaczało rezygnację z jego udziału w dalszym postępowaniu konkursowym.
2. Termin i miejsce składania ofert.
Oferty należy składać w 1 egzemplarzu, w kopercie z napisem Konkurs na realizację zadania publicznego (numer lub nazwa zadania)" w siedzibie Urzędu Miejskiego w Barlinku, ul. Niepodległości 20, w terminie do dnia 16 stycznia 2025 r. w godzinach pracy Urzędu (liczy się data wpływu do Urzędu Miejskiego w Barlinku). Oferty, które wpłyną po terminie, zostaną odrzucone.
Oferty należy składać na druku według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057). Druk dostępny jest w załączniku do ogłoszenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Barlinku, pod adresem www.bip.barlinek.pl.
Oferta powinna być podpisana przez osobę/-y uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta/-
ów.
Do oferty należy dołączyć:
1) kopię umowy lub statutu spółki potwierdzoną za zgodność z oryginałem - w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
W przypadku składania kserokopii dokumentów, każda strona powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem" przez uprawnioną osobę.
Podmiot, który składa oferty na kilka zadań, powinien złożyć każdą w odrębnej kopercie z kompletem załączników.
3. Terminy i warunki realizacji zadania
Termin realizacji zadania: w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2025 r.
Podstawą przekazania dotacji jest zawarcie umowy na realizację zadania publicznego pomiędzy Gminą Barlinek a wyłonionym w konkursie podmiotem. Umowa ta określi również szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania.
Przy podpisaniu umowy oferent zobowiązany będzie dostarczyć kopię aktualnego wyciągu z właściwego rejestru lub ewidencji (w przypadku KRS nie ma takiego obowiązku).
Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania. Przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy dana pozycja zestawienia kosztów nie zwiększy się o więcej niż 20,00%. Dokonywanie przesunięć powyżej 20,00% w odpowiedniej pozycji zestawienia kosztów wymaga każdorazowo zgody Zleceniodawcy. Zmniejszenie poszczególnych pozycji kosztów nie jest limitowane.
Przy realizacji zadania organizacja zobowiązana jest stosować zasady wynikające z ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411 tj.). Przy realizacji zadania organizacja zobowiązana jest stosować zasady wynikające z ustawy z 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2024 r. poz. 560 tj.).
4. Tryb, kryteria i termin wyboru ofert.
Oferty opiniowane będą przez komisję konkursową powołaną przez Burmistrza Barlinka. Tryb pracy komisji określa regulamin pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych Gminy Barlinek, ustalony zarządzeniem Burmistrza Barlinka (dostępny na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Barlinku pod adresem www.bip.barlinek.pl).
Komisja oceniająca oferty może żądać złożenia przez oferenta, w określonym przez komisję terminie, wyjaśnień, informacji lub dokumentów dotyczących złożonej oferty.
Decyzję o wyborze podmiotów, które uzyskają dotację oraz o wysokości dotacji podejmuje Burmistrz Barlinka w formie zarządzenia. Decyzja ta jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
Istnieje możliwość wyboru kilku ofert w celu realizacji jednego zadania. Przy rozpatrywaniu ofert będą brane pod uwagę następujące kryteria: 1) formalne, w szczególności:
a) czy oferta została złożona przez podmiot uprawniony (określony w pkt 1).
b) czy oferta została złożona w terminie i miejscu określonym w pkt 2,
c) czy oferta jest przedstawiona na formularzu wg obowiązującego wzoru (określonego w pkt 2). d) czy do oferty zostały dołączone wymagane załączniki (określone w pkt 2).
Oferty, które nie zostaną złożone w wyznaczonym terminie i miejscu lub na wymaganym formularzu oraz złożone przez podmiot nieuprawniony do ubiegania się o dotację zostaną odrzucone. Pozostałe braki formalne (w tym również uchybienia lub oczywiste omyłki) mogą zostać uzupełnione, w terminie określonym przez komisję konkursową. Oferty posiadające braki formalne po upływie terminu na ich uzupełnienie oraz uzupełnione po wskazanym terminie - zostaną odrzucone.
2) merytoryczne (ocena punktowa - zgodnie z formularzem oceny merytorycznej oferty, określonym w regulaminie pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych Gminy Barlinek, ustalonym zarządzeniem Burmistrza Barlinka (dostępny na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Barlinku pod adresem www.bip.barlinek.pl):
a) ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
b) ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
c) ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
d) w przypadku, o którym mowa w art. 5 ust. 4 pkt 2 ustawy, uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
e) uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków, f) uwzględnienie analizy i oceny realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich
Ogłoszenie konkursu ofert na realizację w 2025r. zadań publicznych w zakresie pomocy społecznej i działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym
- Szczegóły
- Odsłony: 217
BURMISTRZ BARLINKA
ogłasza otwarty konkurs ofert
na wsparcie realizacji w 2025 r. zadań publicznych Gminy Barlinek
w zakresie pomocy społecznej i działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym.
- Rodzaj zadania.
Pomoc społeczna i działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym.
- Cel konkursu.
Zapewnienie dostępności do inicjatyw aktywizujących osoby w podeszłym wieku.
- Numer, nazwa zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację oraz informacja o zrealizowanych zadaniach publicznych tego samego rodzaju w roku 2024 i 2023 i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 tj.).
- Szczegółowe informacje o zrealizowanych zadaniach publicznych tego samego rodzaju w roku 2024 i 2023, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych na ich realizację dostępne na stronie bip.barlinek.pl.
- Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań w 2025 r. została zapisana zgodnie z projektem uchwały Rady Miejskiej w Barlinku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Barlinek na 2025 r. i może ulec zmianie w zależności kwoty uchwalonej na ten cel w budżecie Gminy Barlinek na 2025 r.
Warunki konkursu:
- Zasady przyznawania dotacji.
- Postępowanie konkursowe prowadzone będzie zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 tj.) zwanej dalej „ustawą”.
- Przedmiotem konkursu jest wsparcie realizacji zadań publicznych, należących do sfery zadań publicznych określonych w ustawie, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
- Uwaga:
- Wymagany jest wkład własny finansowy.
- Oferent może dodatkowo wycenić wkład własny osobowy oraz nie jest wymagana wycena wkładu własnego rzeczowego, w związku z tym wypełnienie w ofercie w części V, w tabeli V.B pn.: „Źródła finasowania kosztów realizacji zadania”, pkt 3.2 pn.: „Wkład własny niefinansowy (osobowy i rzeczowy)” – może dotyczyć tylko wyceny wkładu własnego osobowego (jeśli w ogóle dotyczy).
- W przypadku wyceny w ofercie w tabeli V.B, pkt 3.2, zarówno wkładu własnego niefinansowego osobowego i rzeczowego, należy dokonać wyraźnego rozbicia wartości wkładu osobowego i wkładu rzeczowego i wpisania go w części VI oferty pn.: „Inne informacje”.
- W konkursie mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, prowadzące statutową działalność w dziedzinie objętej konkursem.
- Dotacje nie będą udzielane w szczególności na:
- pokrycie strat i długów;
- odsetki od kredytów i pożyczek;
- zakup gruntów, budynków lub lokali;
- działalność polityczną;
- zakup napojów alkoholowych;
- opłacenie transferu zawodników (dot. zadań z zakresu sportu);
- udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym i prawnym;
- wynagrodzenia ze stosunku pracy.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Warunkiem przyznania podmiotowi dotacji jest wybranie jego oferty w postępowaniu konkursowym oraz zawarcie umowy na realizację zadania publicznego.
- Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do przyznania dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana w ofercie, w takim przypadku istnieje możliwość zmiany przez oferenta zakresu rzeczowego i finansowego zadania i wtedy konieczne jest dostarczenie zaktualizowanego planu i harmonogramu działań, opisu zakładanych rezultatów lub kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania, stosownie do proponowanej kwoty dotacji lub oferent może wycofać swoją ofertę. Niedostarczenie powyższych dokumentów, w wyznaczonym oferentowi terminie, będzie oznaczało rezygnację z jego udziału w dalszym postępowaniu konkursowym.
- Termin i miejsce składania ofert.
- Oferty należy składać w 1 egzemplarzu, w kopercie z napisem „Konkurs na realizację zadania publicznego (numer lub nazwa zadania)” w siedzibie Urzędu Miejskiego w Barlinku, ul. Niepodległości 20, w terminie do dnia 16 stycznia 2025 r. w godzinach pracy Urzędu (liczy się data wpływu do Urzędu Miejskiego w Barlinku). Oferty, które wpłyną po terminie, zostaną odrzucone.
- Oferty należy składać na druku według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057). Druk dostępny jest w załączniku do ogłoszenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Barlinku, pod adresem bip.barlinek.pl.
- Oferta powinna być podpisana przez osobę/-y uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta/-ów.
- Do oferty należy dołączyć:
- kopię umowy lub statutu spółki potwierdzoną za zgodność z oryginałem - w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
W przypadku składania kserokopii dokumentów, każda strona powinna być potwierdzona „za zgodność z oryginałem” przez uprawnioną osobę.
- Podmiot, który składa oferty na kilka zadań, powinien złożyć każdą w odrębnej kopercie z kompletem załączników.
- Terminy i warunki realizacji zadania
- Termin realizacji zadania: w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2025 r.
- Podstawą przekazania dotacji jest zawarcie umowy na realizację zadania publicznego pomiędzy Gminą Barlinek a wyłonionym w konkursie podmiotem. Umowa ta określi również szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania.
- Przy podpisaniu umowy oferent zobowiązany będzie dostarczyć kopię aktualnego wyciągu z właściwego rejestru lub ewidencji (w przypadku KRS nie ma takiego obowiązku).
- Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania. Przesunięcie uznaje się za zgodne z umową, gdy dana pozycja zestawienia kosztów nie zwiększy się o więcej niż 20,00%. Dokonywanie przesunięć powyżej 20,00% w odpowiedniej pozycji zestawienia kosztów wymaga każdorazowo zgody Zleceniodawcy. Zmniejszenie poszczególnych pozycji kosztów nie jest limitowane.
- Przy realizacji zadania organizacja zobowiązana jest stosować zasady wynikające z ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411 tj.).
- Przy realizacji zadania organizacja zobowiązana jest stosować zasady wynikające z ustawy z 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2024 r. poz. 560 tj.).
- Tryb, kryteria i termin wyboru ofert.
- Oferty opiniowane będą przez komisję konkursową powołaną przez Burmistrza Barlinka. Tryb pracy komisji określa regulamin pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych Gminy Barlinek, ustalony zarządzeniem Burmistrza Barlinka (dostępny na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Barlinku pod adresem bip.barlinek.pl).
- Komisja oceniająca oferty może żądać złożenia przez oferenta, w określonym przez komisję terminie, wyjaśnień, informacji lub dokumentów dotyczących złożonej oferty.
- Decyzję o wyborze podmiotów, które uzyskają dotację oraz o wysokości dotacji podejmuje Burmistrz Barlinka w formie zarządzenia. Decyzja ta jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
- Istnieje możliwość wyboru kilku ofert w celu realizacji jednego zadania.
- Przy rozpatrywaniu ofert będą brane pod uwagę następujące kryteria:
- formalne, w szczególności:
- czy oferta została złożona przez podmiot uprawniony (określony w pkt 1),
- czy oferta została złożona w terminie i miejscu określonym w pkt 2,
- czy oferta jest przedstawiona na formularzu wg obowiązującego wzoru (określonego w pkt 2),
- czy do oferty zostały dołączone wymagane załączniki (określone w pkt 2),
- Oferty, które nie zostaną złożone w wyznaczonym terminie i miejscu lub na wymaganym formularzu oraz złożone przez podmiot nieuprawniony do ubiegania się o dotację zostaną odrzucone. Pozostałe braki formalne (w tym również uchybienia lub oczywiste omyłki) mogą zostać uzupełnione, w terminie określonym przez komisję konkursową. Oferty posiadające braki formalne po upływie terminu na ich uzupełnienie oraz uzupełnione po wskazanym terminie – zostaną odrzucone.
- merytoryczne (ocena punktowa - zgodnie z formularzem oceny merytorycznej oferty, określonym w regulaminie pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych Gminy Barlinek, ustalonym zarządzeniem Burmistrza Barlinka (dostępny na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Barlinku pod adresem bip.barlinek.pl):
- ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
- ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
- ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
- w przypadku, o którym mowa w art. 5 ust. 4 pkt 2 ustawy, uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
- uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków,
- uwzględnienie analizy i oceny realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków,
- doświadczenie w realizacji podobnych zadań,
- dotychczasowa współpraca z Gminą Barlinek.
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 21 lutego 2025 r.
- Wyniki konkursu zostaną opublikowane: w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Barlinku pod adresem bip.barlinek.pl, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Barlinku oraz na stronie internetowej organu administracji publicznej.
- Klauzula informacyjna RODO:
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 2016 Nr 119, str.1) informujemy:
- Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Barlinku jest Burmistrz Barlinka, ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek.
- Jeśli mają Państwo pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych możecie Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: kontakt listowny na adres Administratora lub email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz na podstawie udzielonej zgody, zgodnie z art.6 ust. 1 lit. a i lit.c RODO.
- Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu: wypełnienia obowiązków prawnych, wyłącznie w zakresie i celu określonym postępowaniu konkursowym.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach, o których mowa w pkt. 4 odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być: organy i podmioty uprawnione w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów obowiązującego prawa; inne podmioty, które na podstawie podpisanych stosownych umów przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy obowiązującego prawa.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia: prawo dostępu, w tym prawo do uzyskania kopii; prawo do żądania poprawiania, sprostowania; prawo do żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach przewidzianych prawem; prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych; prawo do przenoszenia danych; prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
- W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest warunkiem złożenia i rozpatrzenia składanego wniosku, formularza, podania. Wniosek, formularz, podanie bez podanych danych osobowych nie zostanie rozpatrzony.
- Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą profilowane, nie będą przekazywane do państwa trzeciego, ani udostępniane organizacjom międzynarodowym.
- Informacje dodatkowe:
- Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu składania ofert i terminu rozstrzygnięcia konkursu.
- Burmistrz Barlinka może unieważnić konkurs, jeżeli:
- nie złożono żadnej oferty,
- żadna z ofert nie spełniała wymogów zawartych w ogłoszeniu.
- Dodatkowe informacje dotyczące konkursu można uzyskać w Referacie Oświaty, Sportu, Kultury i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Barlinku, osoba do kontaktu: Izabela Salamandra, tel. (95) 7465 595.
Załączniki:
Załącznik 1- druk oferty na realizację zadania publicznego
Załącznik 2 - INFORMACJA W SPRAWIE STOSOWANIA USTAWY O DOSTĘPNOŚCI ORAZ OCHRONIE MAŁOLETNICH
Załącznik 3 - Poradnik Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w spr. stosowania ustawy o dostępności
Bezpłatne szkolenie dla NGO - Wykorzystanie AI w dostępności
- Szczegóły
- Odsłony: 96
Warsztaty poświęcone zastosowaniu sztucznej inteligencji (AI) w poprawie dostępności cyfrowej i fizycznej. Uczestnicy poznają narzędzia i technologie AI, które wspierają osoby z niepełnosprawnościami w codziennym życiu oraz w korzystaniu z usług publicznych i komercyjnych.
Termin: 16 grudnia, godz.9:00-14:00
Rejestracja
Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting.
Zarejestrowani uczestnicy otrzymają link do spotkania na podany adres mailowy.
Liczba miejsc jest ograniczona.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do AI: Czym jest sztuczna inteligencja (AI) i jak może wspierać dostępność?
- AI w poprawie dostępności cyfrowej: Jak AI może pomagać w tworzeniu dostępnych stron internetowych, aplikacji i narzędzi cyfrowych.
- Automatyzacja tłumaczeń: Wykorzystanie narzędzi AI do automatycznego tłumaczenia tekstów na język migowy lub dostosowanie do prostego języka.
- Generowanie napisów i transkrypcji: AI w generowaniu napisów i transkrypcji na żywo do wydarzeń wideo i audio.
- Generowanie opisów alternatywnych
- Rozpoznawanie mowy: Jak AI może wspierać osoby z niepełnosprawnościami słuchowymi za pomocą rozpoznawania mowy.
- Czytniki ekranu wspierane przez AI: Ulepszanie działania czytników ekranu i pomocników tekstu dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Personalizacja doświadczeń: Wykorzystanie AI do dostosowywania interfejsów użytkownika do indywidualnych potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami.
- AI w dostępności fizycznej: Zastosowanie robotów i technologii AI do wsparcia osób z niepełnosprawnościami ruchowymi w poruszaniu się i wykonywaniu codziennych czynności.
- Rozpoznawanie obrazów i audiodeskrypcja: Jak AI może automatycznie opisywać obrazy i dostarczać audiodeskrypcję w czasie rzeczywistym.
- Automatyzacja testów dostępności: AI w testowaniu stron i aplikacji pod kątem dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
- Wirtualni asystenci: Jak asystenci głosowi, tacy jak Siri, Alexa czy Google Assistant, mogą wspierać osoby z niepełnosprawnościami.
- Wykorzystanie chatbotów: Jak chatboty oparte na AI mogą wspierać dostępność w komunikacji i obsłudze klientów.
- AI w medycynie i rehabilitacji: Zastosowania sztucznej inteligencji w terapiach dla osób z niepełnosprawnościami.
- Ograniczenia i wyzwania AI w dostępności: Problemy etyczne, ograniczenia technologii i ryzyko dyskryminacji w korzystaniu z AI.
- Przyszłość AI w dostępności: Przewidywane trendy i innowacje, które zmienią sposób, w jaki AI wspiera osoby z niepełnosprawnościami.
Prowadzący: Leszek Chojnicki
Zaproszenie na spotkanie informacyjne dla NGO w Szczecinie dot. naborów Programów NOWEFIO i PROO edycje 2025
- Szczegóły
- Odsłony: 241
Szanowni Państwo,
w załączeniu do wiadomości przesyłam zaproszenie Wojewody Zachodniopomorskiego Pana Adama Rudawskiego na spotkanie informacyjne dla organizacji pozarządowych dotyczące trwających naborów konkursów NOWEFIO i PROO edycja 2025, które odbędzie się 25 listopada 2024 r. w godzinach 12:00 - 14:30 w siedzibie Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie przy ul. Wały Chrobrego 4, w Sali Rycerskiej (sala nr 3).
Spotkanie organizowane jest w ramach Akademii NIW. Podczas spotkania Przedstawiciel NIW-CRSO zaprezentuje założenia i zasady składania ofert oraz zmiany w programach w kontekście lat ubiegłych.
Szczegółowe informacje o konkursach NIW oraz podręczniki dla wnioskodawców edycji 2025 znajdują się pod linkami:
- https://niw.gov.pl/nasze-programy/nowefio/edycja-2025/
- https://niw.gov.pl/nasze-programy/proo/edycja-2025/
Zgłoszenia uczestników na spotkanie prosimy przesyłać na załączonym formularzu e-mailem na adres Sekretariatu Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 20 listopada 2024 r. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Priorytet pozostawiamy dla Organizacji. W załączeniu do wiadomości zgłaszających się także klauzula informacyjna RODO.
Proszę uprzejmie o przekazanie informacji o konkursach i zaproszenia na spotkanie do organizacji, z którymi Państwo współpracują.
Dla ułatwienia podaję także link do komunikatu w tym zakresie na stronie internetowej naszego Urzędu: https://www.gov.pl/web/uw-zachodniopomorski/spotkanie-informacyjne-niw-crso-dotyczace-naborow-nowefio-i-proo-edcja-2025---25112024-r
Z poważaniem,
Natalia Widzińska
Pełnomocnik Wojewody Zachodniopomorskiego
do spraw społeczeństwa obywatelskiego i współpracy z organizacjami pozarządowymi
pok. 249, tel. 91 43 03 238
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
- Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin
W celu zapoznania się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie prosimy użyć poniższego linku: https://www.gov.pl/web/uw-zachodniopomorski/ochrona-danych-osobowych